樓價與人工的競賽


如果樓價同人工係一場賽跑的話,我相信十個有十個人,都會話樓價一定跑嬴人工,所以上車買樓總係感覺到吃力,總係一場落場就要輸的競賽,五班馬同雄心威龍跑,點跑?到最后只有用灰燼黎結尾。


不過,人總係好得意,係競賽場上,你竟然見到有人跑得贏你自己,甚至跑得贏樓價,你就會覺得唔公平,於是乎,有人就會向大會投訢,希望設多重限制,令樓價能夠減慢下來,令自己有機會追上樓價,從絕望中找尋希望。


呢個行為本身亦無可厚非,畢竟人生無理由一個希望都無,的確係一件好令人沮喪的事情。但回歸現實,你有無諗過如果樓價真的停下來,又或倒退50%后,又會係一件咩事情?


假設如果而家樓價唔再升,未來都會係浮沉係現水平一段長時間,經過左你自身的努力,工作上的回報理論上亦應會慢慢提升,亦即人工將會同唔郁的樓價遂接拉近,慢慢本身超高的樓價,對於你黎講會變成高,稍高,然后可能變成合理,甚至稍平,然后極平。當然,呢個時間可能好長,舉個例二十年,只要你稍為有能力小小,比二十年時間自己去追今日的樓價,到時加上通漲,應該會好輕鬆,而到時亦可以掃幾層樓完全無問題。


當然,更加好的,係樓價直接重新設定至一個你認為的合理水平,即唔好話跳番去03年沙士價,就當去到09/10年左近,即今日的50%左右價錢,九龍站過千呎仲係5-6百萬,一城仲係百五萬有找的年代,而以你今日的人工,唔好講大貪買過千呎的大樓,但就叫做買層東九龍的樓都係百五二百萬來上車,亦係相當理想同輕鬆的情況,咁人生就非常美滿了。更加好的,就係因為你都覺得樓價略平,所以出左bonus后,兩口子決定再買多層收租,等十年八載后又賺租又賺價,人生就更加完美。


我相信以上的情況,都係大部份人的夢想,不過好多人投訴買唔到樓上唔到車的人,都有一個前設,就係樓價跌, 但你仲可以享受今天的人工,今天工作的穏定。當然,果D咩97大跌后幾多人無工做呢D old school的廢話我又唔講,我就當呢個前設係岩的,即樓價跌50%,你人工仲會係今日的水平之餘,仲年年有加的話,上面的如意算盤是否打得響?


係隊長身邊,可能都係一D 70到尾80后頭的朋友,唔理佢地有無買樓計,以收入黎講,月入兩三萬的人,唔係一個平均樓,而只係一個基本的收入。而我粗略估計,一般我當呢個年紀左近的人,月入35-40K,係一個幾常見的收入,而部份稍好的朋友,50K一個月亦非什麼難事,所以你亦可以預期,呢家40幾50歲果D人,收入更多的亦相當之多,呢個唔係一個特別挑選的數字,而係一個好普通的大企業的中層人仕收入。


所以,係樓價人工的競賽場上,好多人有一個盲點,又或者你睇到都ignore的現實,就係呢個競賽場上唔係得你一個人跑。樓價有無可能永遠設定係一個點,又或者跌左50%后,又輪唔輪到你買,係一個好大的問題。始終,我相信樓價跌下來好,有好多月入都相當可觀的人,佢地如果同你一样份工好穏,人工又加緊,不過人地搵50-60K一個月,你搵20-30K一個月,佢地買左先亦係一件相當合理的事。當然,你可以天真的要求佢買完繼續跌,但係呢個就會係一個幾多人買同幾多人賣,亦即demand vs supply的競賽,如果當呢班人未買晒但都無人賣樓之時,樓價又升番上去,係好合理的。


再者,競賽場上,賽跑的唔只係上車客,亦有好多係投資者。投資者唔代表係一間機構買幾百間屋收租,我就當佢地亦只係你身邊認為樓價平的朋友,不過佢地收入比你高,收以一早買左幾層樓,再係下跌落黎的時候,又再買多幾層。呢個問題,亦即係話有實力的人,佢地同時係買家,亦同時係賣家。試諗下,當你認為平的時候,比你更有實力的參賽者,只會覺得係超平,咁試問一下,點解呢一D參賽者要係超平的時候賣出自己層樓比你呢?再換句話說,如果呢家你住美孚1000呎,市價200萬,你月入60K,你老婆月入40K,屋企唔等錢洗,無乜特別情況下,我點样可以令你200萬賣比我呢?如果你有無敵的答案的話,不防通知我,我唔介意去執平樓,因為大家都知邊個買到就邊個賺硬。


所以,簡單黎講,係競賽場上永遠唔係得你一個人,樓價只係反映所有參賽者的一個平均承擔能力,而如果你係比起平均的收入低,無論樓價升跌幾多,好大機會到最尾都係輪唔到你,所以要突圍,你就要一係勇於挑戰比你有實力的參加者,突然爆一段去先上車,如果唔係,你只係用平均速度去追的話,你可能一世都追唔到,又或者追到都好吃力。

留言

  1. 多謝隊長這篇分享。的確唔可以淨係諗樓價跌,仲要諗埋樓價跌的時候自己的處境同後果。樓價一下子跌咁多,自己有沒有那份膽色去買又係一個問題。想一下子趺到去沙士價,到時肯定又是全城風聲鶴唳,幾十萬人上街,要在這個時候買樓少一點膽色都不行。

    回覆刪除
  2. 隊長呢個假設幾有趣,如果樓價真係有跑輸人工既一日,基本上樓市就跑輸大市啦,租樓抵過買,有銀彈都會投入一啲起碼會跟到個市既投資而唔會去買樓

    回覆刪除
  3. 這是一篇深入淺出的文章,寫出自由市場的運作,十分到肉,多謝分享。

    回覆刪除
  4. 我同意隊長的觀念,重點是人要向上流,積極為將來的幸福打拚

    回覆刪除
  5. 樓價跌時, 就算份工好穩陣, 人工唔會減, 但買樓都唔會易咗, 因為一個現實的操作問題---按揭. 樓價跌一定係伴隨住經濟唔好, 銀行會收緊信貸, 按揭成數不是今天的七成, 可能只是5成或更低. 再加上估價不足, 首期更是百上加斤.

    回覆刪除
  6. 非常同意隊長觀點"樓價只係反映所有參賽者的一個平均承擔能力." 當年97就係因為好多人失業, 平均人工降低咗, 正正解釋到當年點解樓價會跌. 現在市場上高收入/資產人士大有人在, 如果要樓價跌, 除非佢地冇野做, 即係經濟衰退啦.

    回覆刪除
  7. 在經濟日報讀到這篇文章, 吸引了我上網看隊長以前的文章, 寫得真好! 租樓好過供, 只出現在供樓利息超高的年代, 當年曾經高過10厘, 80後沒有經歷過! 現時超低息, 是供樓最舒服的年代...

    回覆刪除
    回覆
    1. 噫,我呢篇文幾時出現係經濟日報我唔知GE, 有無link ar?

      刪除
  8. 這篇好岩我,自上星期遇到你嘅書之後,我就勁煲你本書同blog, lol
    我系正正的九十後,所以系社會剛起步,人工一定無甘多,但又有自己的財務自由理想,所以知道必須學,必須經歷同行動。
    超喜歡你這過來人的思維方向,你也是我的財務自由目標,
    你篇文章這一句解決了我這幾天的煩惱
    `所以要突圍,你就要一係勇於挑戰比你有實力的參加者,突然爆一段去先上車`

    我知時代有啲啲吾同,但都知所有行過呢條路嘅模式都吾差幾遠,希望你有更多你過來人經驗,俾我地更多參照同支持,

    回覆刪除
    回覆
    1. 真系堅希望聽到你分享你嘅歷史����

      刪除
    2. 成個blog都係ga la 喎樓主大大 :)

      刪除
    3. 嘻,好,明白,甘我呢幾晚假期煲埋佢先:)
      祝我早日成功

      刪除

發佈留言

此網誌的熱門文章

被退休的CEO

DSE題三: 專精一事還是多元人生

大圍車位的潛力